Karijera i posao

OK ako ste već neko vrijeme zaposleni kao freelancer na puno radno vrijeme to je jedan zanimljiv osjećaj. Napokon, vaša karijera je u vašim rukama i vi imate kompletnu vlast i snagu da od te karijere napravite ono što želite. Mislim, pretpostavljam da vam je jasno da je takav posao – u biti svaki posao u kojem ste vi šef mač sa dvije oštrice.

Oni koji su duže u tom poslu vjerojatno mogu potvrditi i da je frustrirajuće saznanje da ne možete vidjeti svoga klijenta oči u oči.

Prvo i najvažnije je da je najbolji plan rada preispitivanje sebe i svojih mogućnosti a zatim organizacija vašeg posla. Pokušajte razmišljati na način da pretpostavite da vaš klijent neće biti previše zahtjevan – vjerojatno i neće. Najveći problem sa kojem se sreću freelanceri su između klijenata koji uzimaju previše vremena sa raznim zahtjevima, budu plaćeni manje nego bi bilo prihvatljivo i nerealni zahtjevi tj ciljevi vaših klijenata naravno u što kraćem vremenu.

Pokušajte prije zaključenja tj početka svakog posla postaviti očekivane uvijete i rješenja za neki posao tj koja je vaša uloga i što se od vas točno očekuje. Predstavite se u pravom smislu i postavite pitanje što vaš novi klijent od vas očekuje.!? Kada se izjasni ponovo postavite isto pitanje kako bi očekivanja jednog i drugog bila jasna te da se usaglasite. Također pokušajte to uključiti u vaš ugovor – specificirajte vaš radni sat, broj sati koji bi trebao biti dostatan za posao koji obavljate, sve uslove na koje se obadvoje vežete. U koliko je moguće postavite tzv milestone uvjet koji garantira iznos koji će se vama isplatiti bez obzira završili vi sve kako je dogovoreno. Pokušajte osigurati datume revizije učinjenog posla i zadataka.

Ono što bi obavezno trebali prakticirati je da komunicirate otvoreno. Što je više moguće. Pretpostavimo da ste napravili prvu skicu i klijent vas izluđuje pozivima i porukama da je sve učinjeno krivo. Prvo što morate kontrolirati svoje nezadovoljstvo i ne biti bijesni. Ako želite i budite bijesni ali ne budite po cijenu svog klijenta. Možda je naj pametnije udaljiti se od svog računala i suzdržati se od slanja maila ili poruke slijedećih sat – dva. Možda će biti najbolje da ga kontaktirate sa specifičnim pitanjima kako bi daljnju suradnju učinili lakšom i bolje shvaćenom u oba smjera. U određenim trenutcima možda je nabolje pitati klijenta ima li nekakav primjer kako bi on želio da se posao obavi na konkretnom primjeru – bilo što a da može smiriti tenzije i u biti približiti vaša mišljenja u jedan zajednički koncept.

Vjerujte da je jedna od najvećih grešaka koje možete pitati klijenta: “Što vam se ne sviđa?” odgovor je u barem 80% – Ne znam. To pitanje a ni najmanje odgovor nije uopće produktivan i ne vodi niti blizo nekom određenom cilju. Pametno postavljanje i postavljanje ključnih pitanja o samom projektu ključ je uspjeha svakog posla – naravno ključ uspjeha je rješenje ali do rješenja se obično dolazi dužim i vrlo krivudavim putem. U koliko mislite da postoji barijera u komunikaciji sa klijentom pokušajte se postaviti na drugi način ali morate doći do kvalitetnih odgovora u koliko želite olakšati sami sebi. Prije svega ne budite “kreten” i ne nastupajte u negativnom tonu. Jako je važno dobiti nekakav feedback prije nego uopće krenete korak dalje. Zato je vrlo važno postaviti si nekakve ciljeve i obilježiti ih datumima u svom ugovoru. Kada je sve učinjeno do tada rješeno onda je vrijeme de se popravi sve što treba popraviti. U ostalom to je vaš posao.

Ako je i dalje problem dokazati svoju stručnost i nesposobnost klijenta da odluči što on zapravo želi (a bilo je i takvih slučajeva) vrijeme je da odradite reviziju svog vremena i svog posla. Pogledajte koji vam klijent donosi najviše zarade i vašeg vremena. Ako je najnerazumniji klijent onaj koji vam donosi najviše prihoda onda je možda najbolje da ga se držite i nastavite suradnju.

Također postoje i razumljivi razlozi zašto otpustiti klijenta kao na primjer kašnjenje u isplati, ako vas konstantno uznemirava, u koliko želi da napravite nešto ilegalno ili nemoralno ili razni drugi negativni aspekti.

Zapamtite jednu stvar. Loš klijent ili loša situacija vezana za ugovor sa tim klijentom je nešto najžalosnije što vam se može dogoditi a dogodit će se prije ili kasnije. Ako ste odlučili otpustiti svog klijenta učinite to na dostojanstven način i ne pogoršavajte situaciju još više. Jednostavno recite da ste mišljenja gdje vaše usluge ne zadovoljavaju njihovu potražnju.

Komentiraj ispod !! Znam da ti to želiš ! 🙂

You may also like...

===>>> Komentiraj! Znam da to želiš. <<<===